Saturday, March 29, 2003

بعد از 10 روز تاخير سلام، ساعت 4:30 صبح روز جمعه اول فروردین رفتيم شمال. ما عازم متل قو و شهسوار بوديم و يکی از دوستام کلارآباد و يکی ديگه ساری. دوست داشتيم تا آخر تعطيلات شمال باشم و از هوای خوبش استفاده کنم. اما کاری پيش اومد و مجبور شدم که امروز بيام تهران. ساعت 5 صبح از متل قو راه افتادم و 8:30 صبح تهران بودم! اوايل جاده چالوس خيلی سخت بود چون کمی بارون ميومد و شديدا هم مه آلود بود. قسمت هايی از جاده شب نما يا علايم هشدار دهنده يا خط زرد يا سفيد نداشتند و بايد خيلی از قسمتها رو تو تاريکی مطلق و توی مه شديد- مخصوصا وقتی يه کاميون با نور بالا از روبرو ميومد- حدسي رانندگی ميکردم !!! ... و اما کلا ... خیلی خوش گذشت و باز هم خواهد گذشت چون سه شنبه يا دوشنبه صبح دوباره ميريم و جمعه برمی گرديم.ميخواستيم دسته جمعی بريم کلاردشت (ويلای يکی از دوستای شهسواريمون) اما بارندگی و سرمای زياد باعث کنسل شدن برنامه شد. سه شنبه گذشته (5 فروردين) هم يه تولد دعوت بوديم که خيلی خيلی خوش گذشت.
اما .... يه سوال در مورد شهرهای شمال: چرا جاده های شمال اينقدر کم ظرفيته؟ مثلا فاصله متل قو تا رامسر رو اگه خلوت باشه ميشه حدود نيم ساعت تا 3 ربع ساعت رفت ، اما از حدود ساعت 10 صبح تا 8 شب. شايد اين فاصله زمانی از 2 تا 3 ساعت (شايد کمی بيشتر) متغير باشه. اشکالش هم به نظر من چند تا پل کم عرض قديميه (که فکر کنم ديگه بايد بره تو موزه) و چند جای جاده هم تعريض نشده باقی مونده. البته چند تا پل جديد در حال احداث رو چند سالی است که هممون ديديم اما نميدونم چرا کارشون اينقدر کند پيش ميره.
جمعيتی که هر سال ميره شمال و هر سال هم بيشتر ميشن ميتونه به رشد اقتصادی اين شهرها خيلی کمک کنه البته به شرطی که امکاناتی هم برای مسافرها فراهم بشه.

No comments: