Saturday, April 19, 2003

امروز تو قسمت جستجوی روزنامه همشهری یه جستجو با کلمه (وبلاگ) انجام دادم که 25 نتیجه داشت. نتایج به نظرم خیلی جالب اومدند و بعضی از مقاله هاش هم خوب بودند. فکر کردم که چند تا از اونا رو برای شما هم بذارم:
1- وبلاگ چيست؟ روزنامه، هفته نامه، يادداشت هاي شخصي، كتاب، مجله يا هر نام ديگر؟ پاسخ مي تواند همه و هيچ كدام باشد. از سوي ديگر كتاب هايي چاپ مي شوند كه مي توان آنها را مجموعه اي از يادداشت هاي روزنامه، هفته نامه و يا خاطرات روزمره دانست و آنچه كه از آنها كتاب مي سازد از هر نوع نوشتار ديگري هم مي تواند كتاب بسازد. تا وقتي كه وبلاگ مي نويسيد، نويسنده كتابي بي پايان هستيد كه پايان آن را هميشه آخرين نوشته شما تعيين مي كند.
2- وبلاگ نويسی در ايران رشد و پيشرفت حيرت آوری داشته است و طبق آخرين آمار 3700 روزنامه الکترونيکی توسط ايرانيان باز شده است که اين حيرت آور است و نشان می دهد که شاهراههای اطلاعاتی و مديا به روی ما باز است.
3- بلاگ که کوتاه شده عبارت وب لاگ است، در واقع يادداشت شخصی است، با اين تفاوت که اين دفترچه در جايی پنهان نمی شود. اين يادداشت در اينترنت نوشته می شود تا سايرين هم آن را بخوانند. مطالب وبلاگ می تواند جدی، دوستانه معمولی یا حتی مسخره یا هزل باشد.
4- وبلاگ پدیده ای است که نزدیک به 2 سال است ذهن بسیاری از کاربران اینترنت را به خود مشغول کرده است. استقبال کاربران اینترنت از این پدیده نوظهور باورنکردنی است. روز بروز بر تعداد کسانی که دست به راه اندازی وبلاگ می زنند اضافه می شود. به همین نسبت تعداد خوانندگان آنها نیز روند رو به رشدی را نشان می دهد.
5- وبلاگ محیطی است که به شما امکان انتشار ایده ها، افکار و دیدگاههای خود، همانند یک روزنامه نگار را می دهد. احتیاجی نیست که یک مقاله و یا داستانی طولانی بنویسید، بلکه یک وبلاگ نویس ذهنیات خود پیرامون مسایل مورد علاقه اش را ارائه می کند، بدون اینکه این ایده ها به طور کامل بررسی شده باشند یا مثلا از لحاظ دستوری یا زیبایی جمله در حد عالی باشند.

No comments: